Kategorier
2019 Nyhetsbrev 15/2019

Placebranding i podden Landet

Ishotellet i Jukkasjärvi, Surfbukten i Östersund och Halifornia i Varberg är tre exempel där man lyckats göra sin bygd känd. På dessa ställen har man jobbat med det som kallas placebranding eller platsmarknadsföring, vilket går ut på att stärka en plats för att locka fler invånare, investeringar och etablering. I detta avsnitt av podden Landet träffar vi två proffs på ämnet från två spännande satsningar nominerade till tävlingen Placebrander of the Year 2019 – Eva Jilkén, projektledare för Vi landsbyggare, Leader Höga kusten och Johan Ranbrandt, entreprenör och medgrundare av Gomorron Östersund som står bakom projektet Jämtland Calling.

Nittiotredje avsnittet, Sätt oss på kartan – om platsmarknadsföring, finns att lyssnas på webbplatsen landsbygdsnatverket.se.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s