”Byn lever i rubrik- och besökelsetider”

”Any publicity is good publicity.” En släng av populärkulturens gynnande gäller även för byarna, då man tar i beaktande hur ofta byn som subjekt, objekt och adjektiv syns i nyhetsbevakningen av landsbygden och staden, samt i marknadsföringen. Byn förändras, omdanas och anpassas.

Läs mer (på finska) i blogginlägget på webbplatsen maaseutupolitiikka.fi. Skribenten Sami Tantarimäki är planerare på Brahea Centrum vid Åbo universitet.

Annonser
Det här inlägget postades i 2018, Nyhetsbrev 01/2018 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s